نوروز امسال رو با یک تخفیف حسابی شروع کن + کد تخفیف 400 هزارتومانی اشتراک 1 ساله: N1403

لیست بخش ها

چطور بفهمیم سایت جوملایی ما هک شده؟ Eyesite

برای خیلی از طراحان سایت و مدیران سایت های جوملایی همیشه سوال است که چطور بفهمیم که سایت مان هک شده یا اینکه تغییری در سایت ما ایجاد شده؟ معمولاً هکر ها به دو دسته تقسیم می شوند گروهی که بعد از هک سایت مطالب آن را پاک کرده یا نوشته سایت هک شده قرار می دهند و گروه دوم گروهی که بعد از هک سایت آن را مخفی نگه داشته و اقدام به دزدی اطلاعات سایت و مواردی نظیر این میکند. اما سوال اینجاست که چطور بفهمیم سایت ما هک شده است؟ از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار این است که ببینید آیا تغییری در فایل های  سایت شما ایجاد شده یا خیر. طبیعتاً چک کردن بیش از چندین هزار فایل در یک سایت جوملایی به صورت دستی امکان پذیر نیست بنابراین باید از افزونه های مخصوص این کار استفاده کنید. در ادامه با گلچین آنلاین همراه باشید.

برای چک کردن تغییرات ایجاد شده در سایت جوملایی دو افزونه از همه پرکاربرد تر هستند :

1- Rsfirewall :  بدون  شک افزونه آر‌اس فایروال را می توان پایه ثابت هر سایت جوملایی دانست به طوری که از سایتتان فارغ است هر موضوع که باشد باید این افزونه را روی آن نصب کنید تا امنیت سایت تان را تضمین کنید. نحوه کار این افزونه بدین صورت است که دارای یک کد ۸ اختصاصی می باشد نقشه جوملا و تمامی فایل ها در آن ذخیره شده بنابراین هنگامی که شما شروع به اسکن سایت خود کنید در صورتی که تغییری در فایل شما وجود داشته باشد. به شما اطلاع رسانی خواهد شد و در صورت امکان افزایش توانایی جایگزینی فایل با نسخه اورجینال را دارد.

شما می توانید افزونه آر‌اس فایروال را از لینک زیر دانلود کنید( دقت داشته باشید که با یکبار خرید اشتراک از گلچین آنلاین می توانید به صورت مادام العمر آپدیت افزونه را دانلود نمایید):

دانلود آخرین نسخه فارسی RSFirewall اورجینال

 

 2- eyesite :  دومین افزونه ای که امروز قصد معرفی آن را داریم eyesite می باشد این افزونه تمامی تغییرات موجود در فایل های سایت شما را ثبت کرده و به شما اطلاع رسانی می کند. بنابراین با چک کردن هفتگی یا ماهانه این افزونه می توانید در صورتی که تغییر در سایت شما ایجاد شده باشد یا هکر تغییری در فایل های شما داده باشد متوجه شوید همچنین این افزونه مناسب برای طراحان سایتی است که در فایل های خود تغییر ایجاد می کند این افزونه تمامی تغییرات را ثبت و ضبط کرده و هنگامی که برای سایت مشکلی پیش بیاید طراح سایت می تواند با رجوع به این افزونه لیست آخرین تغییرات فایل ها را مشاهده کرده و منشا مشکل را پیدا کند این افزونه را میتوانید به صورت رایگان از لینک زیر دانلود کنید

دانلود کامپوننت Eyesite با لینک مستقیم

 

 

نظرات (0)

هنوز نظری ثبت نشده است

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ثبت نظر به عنوان مهمان. ثبت نام یا ورود به ناحیه کاربری.
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

نمادهای اعتماد

logo-samandehi

هرگونه کپی برداری از محصولات و مطالب سایت شامل پیگرد قانونی و شخصی خواهد بود. © 2013-2024 Golchinonline All Rights Reserved. Designed By Golchinonline.ir

Download Joomla extensions and Template